KENYA DEL 1

Nu har jag äntligen fått iordning på alla bilder ifrån Kenya så jag tänkte berätta och visa lite bilder. Anledningen till att jag inte gjort det tidigare är för att alla bilderna typ försvann och hamnade på min gamla dator och krånglade, men NU nästan ett år senare så har jag orkat fixa det ;) Så get ready for an inlägg about Kenya. Kommer dela upp inläggen i ungefär 5 delar så ni inte dör av tråkhet.
 
 
Vi var alltså fem elever som åkte till Kenya och arbetade på ett barnhem. Under tiden där fick vi uppleva mer än vad jag hade förväntat mig. Men för att börja ifrån början så visar jag här nedan hur vi bodde. Ganska enkelt men hur mysigt som helst!

Bilderna nedanför är på området där vi höll till. bilden under är ingången till allting, utanför där så var det en stor marknad där dom sålde frukt, väskor, kläder typ allt. Utanför där fick vi endast gå när det var ljust, oftast gick vi bara dit när vi skulle handla mat.
Vi hade också grindar till vårat hus eftersom det gick en vakthund på nätterna ifall det skulle komma objudna gäster. Vi hade också en vakt vid dom stora grindarna ut til marknaden.
Köket (utanför fönstret på en liten altan hade vi våran "lagamathörna". Där trängdes alla med sina kastruller i hopp om att få sina nudlar iordninggjorda. Oftast var jag så lat så någon annan lagade mat till mig också ;) hehehe
Badrummet, lagom speciellt men dög för att vara Kenya liksom
Här satt vi oftast och åt middag, ganska mysigt bland alla löv och sånt.
Och här solade vi när vi fick minsta lilla rast typ, gick bara ligga i typ tio minuter annars kokade man sönder!
Och slutligen en liten pool som jag badade i.. två gånger kanske. Men då var vattnet inte grönt utan dom hade städat den och fyllt på nytt vatten faktiskt ;) Men sen såg jag massa grodor i poolen och vägrade därför sätta minsta lilla fot nära den poolen igen haha
 

Kommentera här: