KENYA DEL 3

Okej, till det viktigaste av hela resan. Barnhemmet Samariten. Hade jag skrivit detta direkt när jag kom hem hade jag kanske ommit ihåg hur många barn det var där och så men tyvärr, ska leta efter min anteckningar och se om jag finner något. Barnen bor på barnhemmen i kortare eller längre perioder, beroende på det enskilda barnets behov. 
 
Här är iaf barnhemmet och en stor skylt som ni kan se. En liten lekpark utanför också
Här är inne på barnhemmet, en liten gård kan man säga. Och till höger och vänster (dom orang/röda dörrarna) är deras sovrum. Sen är det en toalett längre bort vid den blåa tunnan med vatten. 
Här är köket som vi fick spendera lite tid i. Själv tyckte jag det var svinläskigt (gillar inte varma plattor eller varmt vatten som kan fräta sönder huden haha) Så jag var mest utanför och skärde grönsaker osånt.
Nu tänkte jag visa lite bilder på alla fina barn som bor på Samariten.
Här har vi en liten avskedsfest till barnen där dom fick godis och läsk. Jätte mysigt och kul!
Här har vi lyckats samla dom flesta på bild plus några personal!
Här är en ifrån personalen.
Huset som är i bakrunden är en skola där dom minsta av barnen på Samariten går (samt andra barn ifrån Kenya)
 
 

Kommentera här: